Szkoła Podstawowa
w Żabikowie
Szkoła Podstawowa w Żabikowie

WYCIECZKA SZKOLNA NAD MORZE BAŁTYCKIE

6 czerwca 2018r. grupa uczniów naszej Szkoły wraz z opiekunami wyjechała na czterodniową wycieczkę nad Morze Bałtyckie. Zanim tam dotarliśmy, zatrzymaliśmy się w Grunwaldzie, gdzie zwiedziliśmy Pole Bitwy z 1410r. oraz Muzeum Bitwy pod Grunwaldem. Ok. 18.00 dotarliśmy do Rewy. Po obiadokolacji zakwaterowaliśmy się i od razu poszliśmy przywitać się z morzem. Dziewczynki z klasy VI przygotowały bardzo ciekawe widowisko - Chrzest nad morzem. Każdy uczestnik wycieczki otrzymał nowe, morskie imię. Musiał też bez skrzywienia się zjeść plasterek cytryny oraz znaleźć ukryty w piasku skarb. Przechodzący turyści zatrzymywali się i z zaciekawieniem patrzyli na fantastyczne widowisko. Ok. godz. 21.15 oglądaliśmy piękny zachód słońca nad Zatoką Pucką.

Drugiego dnia pojechaliśmy do Trójmiasta. W Gdańsku zwiedzaliśmy Stare Miasto, spacerowaliśmy ulicą Długi Targ, przy jednej z kamieniczek zatrzymaliśmy się na chwilę by zobaczyć słynącą z legendy Panienkę z okienka, Dwór Artusa, Długie Pobrzeże z Żurawiem. Przy pomniku Neptuna zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie. Potem popłynęliśmy statkiem na Westerplatte. Następnie udaliśmy się do Gdyni. Byliśmy w Oceanarium, widzieliśmy zacumowany okręt wojenny Błyskawica oraz statek - muzeum Dar Pomorza a także inne statki, które imponowały swoją wielkością i zdobieniem. Na wieść, że kończymy dziś zwiedzanie wszyscy się ucieszyli bo był to upalny i wyczerpujący dzień.

Trzeciego dnia po śniadaniu pojechaliśmy w kierunku Helu. Wstąpiliśmy do Władysławowa, by przejść się Aleją Gwiazd Sportu, zobaczyć otwarte morze i prawdziwą nadmorską plażę. Pogoda tego dnia była piękna, więc znaleźliśmy też czas na zjedzenie lodów. Po dotarciu do Helu, wdrapaliśmy się na latarnię morską, liczącą (wg. Agatki) 224 schodki. O 14.00 oglądaliśmy pokaz w Fokarium. Karmienie fok połączone było z tzw. treningiem medycznym, podczas którego instruktorzy sprawdzali stan zdrowia fok oraz zapoznali uczestników pokazów z historią życia tych zwierząt, sposobami odżywiania, ich dietą, wiekiem, trasą wędrówek, najważniejszymi zagrożeniami i przyczynami śmierci, oraz problemami ochrony przyrody Bałtyku. Po powrocie do pensjonatu i obiadokolacji, pomimo zmęczenia udaliśmy się na długi spacer wzdłuż Cypla Rewskiego w Rewie nad Bałtykiem, podczas którego zbieraliśmy kamyki i muszelki oraz mogliśmy oglądać widowiskowe popisy pasjonatów windsurfingu i kitesurfingu na morzu.

Czwartego dnia wycieczki, w drodze powrotnej ostatnim obiektem na naszej liście zwiedzania był Malbork. Zamek w Malborku jest arcydziełem architektury obronnej średniowiecza oraz największym gotyckim zespołem zamkowym na świecie. Przeszliśmy szlakiem Tajemnic Zamku Malbork, rozwiązując zagadki i zadania, odkrywając sekrety krzyżackie. W tej wędrówce towarzyszyła nam bardzo miła pani przewodnik, która na chorążego wybrała Kamila. Niósł on flagę z Kielichem św. Graala. Skryba zaś skrupulatnie notował litery hasła, które wspólnie odczytaliśmy w jednej z komnat zamkowych. Na chwilę zatrzymaliśmy się przed dziedzińcem zamkowym aby obejrzeć występ zespołu ludowego z Nowego Sącza.

Nie byłoby udanej wycieczki, gdyby na trasie nie było obiadu w Mc,Donaldzie. Ok. 21.30 byliśmy w Żabikowie, gdzie na swoje pociechy czekali stęsknieni rodzice.

Myślę, że będzie nam brakowało spacerów brzegiem morza, wyciszających widoków zachodu słońca, spokojnego szumu morskich fal i dotyku ciepłego piasku rewskiej plaży. Może jeszcze kiedyś tam wrócimy