Szkoła Podstawowa
w Żabikowie
Szkoła Podstawowa w Żabikowie

ŚLADAMI ŻUBRÓW

4 października 2017r. odbyła się jednodniowa wycieczka szkolna do Białowieży. Uczestniczyli w niej uczniowie
z klasy II, III, IV, V i VI Szkoły Podstawowej w Żabikowie, którzy pod opieką nauczycieli oraz Przewodniczki pani Wiesławy mile i owocnie spędzili dzień na terenie Białowieskiego Parku Narodowego.

Najpierw uczestnicy wycieczki zwiedzili Muzeum Przyrodniczo - Leśne, gdzie oglądali ciekawe ekspozycje zwierząt leśnych naturalnej wielkości występujące niegdyś i obecnie w Puszczy Białowieskiej. W Muzeum uczniowie obejrzeli również film edukacyjny o tym, jak zwierzęta zachowują się w poszczególnych porach roku.

Kolejnym etapem wycieczki był Rezerwat Pokazowy Żubrów. Ma on powierzchnię około 27 hektarów,
a zwierzęta żyją tam w warunkach zbliżonych do naturalnych. Przewodniczka przekazywała ciekawe informacje dotyczące świata fauny i flory i dzięki temu wszyscy mogli uczestniczyć w żywej lekcji przyrody i historii. Dzieci obserwowały liczne zwierzęta zamieszkujące Rezerwat m.in.: żubry, konie, jelenie, sarny, rysie, wilki, żubronie, dziki i inne. Największym zainteresowaniem cieszyły się żubry i wilki.

Po zwiedzaniu był czas na zakup pamiątek....

Ostatnim etapem wycieczki była Leśna Karczma. Tam czekał na wycieczkowiczów pyszny obiad. Po zjedzeniu obiadu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Żabikowa. W autobusie odbył się mini festiwal piosenek przyrodniczych. Zmęczeni, lecz pełni wrażeń, z lekkim poślizgiem czasowym cała grupa szczęśliwie dotarła do Żabikowa.

mgr Anna Struczyk

Uczniowska relacja z wycieczki

W dniu 4 października pojechaliśmy na wycieczkę do Białowieży. Udział w tej wycieczce wzięli: uczniowie klas II-VI, oraz nauczyciele: pani Urszula Jastrzębska, pani Anna Żurawska, pani Aneta Sałaga, pani Monika Fijałek oraz pani Anna Struczyk. Wyjechaliśmy o godzinie 8:00. Podróż trwała około trzech godzin. Podczas podróży śpiewaliśmy piosenki i dużo rozmawialiśmy. W pierwszej kolejności pojechaliśmy do Muzeum Przyrodniczo-Leśnego Białowieskiego Parku Narodowego. Były tam przedstawione wypchane zwierzęta i rośliny, które znajdują się w Parku Białowieskim. Pani przewodnik dużo opowiadała o poszczególnych zwierzętach. Na miejscu mogliśmy kupić pamiątki. Następnie dotarlismy do Białowieskiego Parku Narodowego. Były w nim m.in. żubry, wilki, rysie i inne zwierzęta. Parę minut po piętnastej pojechaliśmy na obiad. Do domu wróciliśmy około godziny 19:00. Wycieczka bardzo mi się podobała. Najbardziej podobało mi się Muzeum Przyrodniczno - Leśne BPN.