Szkoła Podstawowa
w Żabikowie
Szkoła Podstawowa w Żabikowie

Sprawozdanie z wycieczki w góry

W dniach 10 - 12 maja 2017 roku pojechaliśmy na wycieczkę do Zakopanego. Udział w niej brało osiemnaścioro dzieci i trzy panie nauczycielki z naszej szkoły: pani Anna Struczyk, Anna Koczkodaj i Monika Fijałek.

Z Żabikowa wyjechaliśmy punktualnie o siódmej trzydzieści. Podczas podróży do Krakowa było wesoło, śpiewaliśmy piosenki i rozmawialiśmy. W Krakowie byliśmy na Starym Mieście, potem na Wawelu, przy smoczej jamie. Widzieliśmy jak Smok Wawelski zieje ogniem. Później poszliśmy do Kościoła Mariackiego. Byliśmy przy grobach królów polskich, marszałka Józefa Piłsudskiego i prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Następnie wyruszyliśmy do Zakopanego na nocleg.

Drugiego dnia pojechaliśmy do Parku Tatrzańskiego. Przeszliśmy turystycznym szlakiem ok. 7 km. W dalszej kolejności pojechaliśmy kolejką linową na Gubałówkę. Podziwialiśmy piękne widoki, kupiliśmy pamiątki i wróciliśmy do Zakopanego na obiad. Po krótkim odpoczynku zwiedzaliśmy Zakopane.

Trzeciego dnia po śniadaniu odwiedziliśmy muzeum, w którym były eksponaty wypchanych zwierząt z Parku Tatrzańskiego.

W drodze powrotnej do domu około południa wstąpiliśmy do ciekawego zajazdu na obiad. Było tam mini - zoo, w którym były różne ptaki, między innymi: pawie, ozdobne kury.

Około godziny dwudziestej wróciliśmy do Żabikowa, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice. Warto było pojechać na taką ciekawą wycieczkę.

Maja Kitrasiewicz, kl. IV

Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do Zakopanego

10 maja o godz. 7.30 wyruszyliśmy na wycieczkę do Zakopanego.
Po drodze zatrzymaliśmy się w Krakowie. Tam z przewodnikiem panem Wojtkiem zwiedzaliśmy Katedrę na Wawelu, Dzwon Zygmunta, Kościół Mariacki ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza. Widzieliśmy Smoka Wawelskiego ziejącego ogniem. Byliśmy również na Franciszkańskiej 3 pod "oknem papieskim".
Następnie udaliśmy się do Zakopanego. Nasz pensjonat znajdował się w zacisznym miejscu na Chłabówce, nad głośno szumiącym potokiem. Zaraz po przybyciu i zakwaterowaniu zjedliśmy smaczną obiadokolację.

Drugi dzień to prawdziwa górska wyprawa. Przemierzyliśmy szlak długości ok. 5 km. Po drodze obserwowaliśmy ośnieżone szczyty Tatr i Pienin. Te piękne widoki wynagrodziły nam trud wyprawy.
Następnie oglądaliśmy skocznie narciarskie, na których co roku odbywa się Konkurs Skoków. Kolejną atrakcją był wjazd kolejką torową na Gubałówkę. Stamtąd podziwialiśmy piękną panoramę Tatr i Zakopanego. Potem spacerkiem dotarliśmy do Polany Szymoszkowej, skąd kolejką gondolową zjechaliśmy na dół.
Ok. 16.00 zjedliśmy późny obiad. Po chwili odpoczynku ponownie wyruszyliśmy na zwiedzanie miasta. Zaczęliśmy od Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej, gdzie trafiliśmy na "biały tydzień" dzieci komunijnych ubranych w tradycyjne odświętne stroje góralskie. Potem było zwiedzanie najstarszego kościoła w Zakopanem i Cmentarza na Pęksowym Brzyzku. Znajduje się tam ok. 500 zabytkowych grobów. Pochowany jest tam m.in. Kornel Makuszyński, Stanisław Witkiewicz.
Pod koniec dnia udaliśmy się na słynne Krupówki aby kupić oscypki oraz pamiątki dla siebie i bliskich. Tam też w Mc.Donaldzie zjedliśmy kolację.

W ostatni dzień wycieczki pojechaliśmy do Kuźnic do Muzeum Przyrodniczego Tatrzańskiego Parku Narodowego. Stamtąd ok. 12.00 wyruszyliśmy do Żabikowa. Po drodze zatrzymaliśmy się w Jędrzejowie na obiad.

Podczas tej wycieczki mogliśmy się wiele nauczyć. Poznaliśmy uroki Tatr i Zakopanego. Dzięki pięknej pogodzie plan wycieczki został w pełni zrealizowany. Ta wyprawa pokazała, że warto w naszym kraju mieszkać i zwiedzać jego zakątki. Na pewno chętnie tam wrócimy.